Accesibilitate

  • Mărește fontul
  • Micșorează fontul
  • Alb și negru
  • Inversează culorile
  • Contrast negativ
  • Evidențiază legăturile
  • Font normal
  • Resetează
  • Elimină meniu accesibilitate

Dacă alegi să elimini meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?

  • Serviciu funcțional Starea serviciilor
  • Persoane fizice
  • IMM
  • Companii mari
ING Bank
  • ING în România
  • Sustenabilitate
  • Cariere
  • Poti lua un credit nou sau poti refinanta orice tip de credit de consum
    • multumim
  • Poti lua un credit nou sau poti refinanta orice tip de credit de consum
  • Poti lua un credit nou sau poti refinanta orice tip de credit de consum
    • multumim
  • ING Noua Casă
  • Credit ING Ipotecar
  • Credit Card ING
  • Credit Card Panouri
  • Refinantare credite online ING
  • Incearca ING Card Complet
  • ING Young - internet banking cu cont si card pentru copii
  • Free ING cont fara comision
  • ING Bank | marea-notificare-ian-2022
  • ING Bank | notificare-august-2022
  • ING Bank | notificare-august-2022
  • ING Card Complet
  • Documentele cel mai des solicitate la actualizarea datelor
  • Porteaza-ti salariul
  • Exista investitii fara risc
  • Account Opening
    • step-calculator
  • Regulament bazar
  • Credit Card ING
  • Credit Card ING
  • ING Bazar -Timisoara
  • Măsurile anunțate de ING Bank pentru clienții cu credite
  • fara-plata_fara-venit_ziua-28
  • Fara plata_ziua 28_2
  • Fara venit_ziua 28_3
  • Comision zero_ziua 49_4
  • Un buget organizat
  • Member get member
  • Evita frauda cu facturi
  • Atenție la mesaje înșelătoare legate de COVID-19
  • Amsterdam Broker
  • Politică de utilizare a modulelor cookies pe site-ul Home’Bank
  • softpos
  • softpos
  • La multi ani
  • La multi ani
  • La multi ani
  • La multi ani
  • Popriri
  • Restructurare Credite
  • chestionar
  • chestionar
  • Banometru
  • Member get member
  • Member get member
  • Member get member
  • ING Bank : Programul IMM Invest
  • excludere-banci-rusesti-din-sistem-swift
  • Q&A – Situația din Ucraina. Ce trebuie să știi
  • Doneaza pentru crearea Parcului National Fagaras!
  • Afla poti sa te feresti de fraudatorii de pe net
  • informatii amanare rate persoane fizice
  • informatii amanare rate persoane fizice
  • Informatii amanare rate persoane juridice
  • Siguranța clienților noștri este pe primul loc.
  • Siguranța clienților noștri este pe primul loc.
  • formular-amanare-rate-2022
  • Black Friday
  • Black Friday
  • Black Friday
  • cx demo
  • De acasă sau hibrid, fă pași către un stil de viață mai activ
  • ING SoftPOS : Program targuri de Craciun 2022
  • ING SoftPOS :: Program targuri de Craciun 2022
  • ING :: Craciun 2023
  • Povesti de adormit copii pacalesc adultii zi de zi
  • test glob cars-old
  • ING la Summer Well
  • Cu banii ești ca și rezolvat. De aici încotro?
  • Te decizi pe timp de vară dar te bucuri și la toamnă
  • testcookie
  • quiz test
  • Black Friday
  • Black Friday
  • experiment css
  • ING Romania :: Craciun 2023
  • test variabile globale
  • Cont Bancar
  • Meta
  • Meta
  • testFormTel
    • test thx
  • testFormTelPlus
    • test thx
    • Urmatorul pas este sa vii în ING Office si un consultant te va ajuta cu aplicatia pentru contul tau ING
  • Meta
  • Member get member
    • multumim
    • Vei fi redirecţionat către aplicație
  • Member get member
    • multumim
  • lp cluj test
  • Invită-ți prietenii
  • Poti lua un credit nou sau poti refinanta orice tip de credit de consum
    • multumim
    • Vei fi redirecţionat către aplicație
  • Invită-ți prietenii
    • Vei fi redirecţionat către aplicație
    • regulament
  • Invită-ți prietenii
  • Invită-ți prietenii
  • Invită-ți prietenii
  • Test MGM
  • Testare video
  • Persoane fizice
  • IMM
  • Companii mari
  • Carduri și conturi
    • Free@ING - card și cont pentru tineri
    • ING Young - internet banking și card pentru copii
    • ING Together
    • Cardul virtual ING – și prea prea, și foarte foarte
    • Opțiunea ING Gold
    • Cardurile ING
    • Conturi curente în valută
    • Alte conturi curente ING în lei
    • Cardul ING Elementar
    • ING Card Complet - Cardul tău de salariu
  • Internet Banking
    • ING Home'Bank - serviciul nostru de internet banking
    • Bazar - cashback la cumpărături cu card ING
    • Cum confirmi o plată online cu cardul (3D Secure)
    • Plata cu telefonul: Garmin Pay, Apple Pay, Google Pay, ING Pay
    • Plata cu telefonul: Garmin Pay, ING Pay, Apple Pay, Google Pay
    • Plata cu telefonul: ING Pay, Apple Pay, Google Pay
  • Credite
    • Refinanțează-ți creditele
    • Credit de nevoi personale ING
    • ING Noua Casă
    • Credit ING Ipotecar
    • Credit Card
    • ING Extra'ROL - linie de credit atașată contului curent
    • ING Credit pentru investiții imobiliare cu garanție ipotecară
  • Economii și investiții
    • ING Economii și Depozite la termen
    • Fonduri mutuale
    • ING Economii pentru copii
    • Round Up
  • Asigurări
    • ING Home Protect
    • Asigurare locuință
    • ING Vita Protect
    • ING Health Protect
    • ING Credit Protect
    • ING Salary Protect
  • Operațiuni curente
    • olutii-de-cont-curen
      • POS
      • e-Commerce
      • Solutia ING de POS mobil SoftPOS
      • olutii-de-cont-curen
    • Tranzacții valutare
    • Depozite la termen
    • Credite
    • Credite
  • Soluții de finanțare
    • Credit ING Util
    • Credite
    • Credit de investiții
    • Credite
    • Fonduri Europene
    • Finanțare proiecte sustenabile
    • Finantare proiecte sustenabile
    • olutii-de-cont-curen
      • Scrisoarea de garanție bancară
      • Incasso documentar
      • Acreditivul documentar
      • Acreditivul standby
    • Credite
    • Credite
    • Credite
  • ING Business
  • Sustenabilitate
  • Business blog
  • Expertiza noastră sectorială
  • Soluțiile noastre
  • Experiența clientului
  • Sustenabilitate
  • Noutăți din Wholesale Banking
ING în România
Sustenabilitate
Cariere
      ING Bank

      informatii amanare rate persoane fizice

      • Calculator
      logo-ing

      Atunci când ai nevoie de o pauză

      banner-header-ing
      imagine-header

      Siguranța clienților noștri este pe primul loc.

      Cu toții ne dorim să trecem cu bine peste momente dificile. De aceea considerăm că este esențial să rămânem aproape de clienții noștri.

      Astfel, ca urmare a publicării Ordonanței de Urgență nr.90/2022 cu privire la amânarea la plată a ratelor aferente produselor de creditare (“Ordonanța”) precum și a normelor metodologice de aplicare a acesteia (“Normele de aplicare a Ordonanței”), în contextul actual caracterizat de creşterea preţurilor, determinată direct sau indirect de criza energetică şi de războiul dintre Rusia şi Ucraina am pregătit o pagină dedicată cu toate informațiile necesare=

      Detalii Persoane Fizice
      Detalii Persoane Juridice
      • Simulator amânare rate credit nevoi personale
      • Simulator amânare rate credit ipotecar
      • Simulare amanare rate Prima/Noua Casa
      Situația curentă
      Situație după terminarea perioadei de amânare
      Sold rămas de rambursat
      Minim , maxim .
      loading...
      Luni până la maturitate
      loading...
      Rata de dobândă anuală (%)
      Minim , maxim .
      loading...
      Nr. de luni suspendare dorite
      -
      Dobânda acumulată în perioada de suspendare
      -
      loading...
      i
      Calculată ca: dobânda anuală/12*soldul creditului înainte de amânare*nr de luni de amânare cerute.
      Rata lunară
      loading...
      loading...
      i
      În perioada de suspendare se calculează dobânda dar nu se fac plăti. Suma acumulată se adaugă la soldul rămas de rambursat și aplicând dobânda din contract rezultă nouă rată lunară.
      Suma totală de rambursat
      loading...
      loading...
      i
      Costul amânării ratelor creditului = capitalizarea dobânzii din perioada de amânare rate

      De știut: dacă ai luat creditul împreună cu asigurare, păstrează în contul curent suma aferentă primei de asigurare (îi găsești valoarea estimativă pe extrasul de cont din lunile anterioare) ca să te bucuri în continuare de protecție și dobânda mai mică la credit.

      *Se plătește (din momentul reluării plăților) timp de 60 de luni alături de rata lunară.

      Vreau să cer amânarea ratelor
      Situația curentă
      Situație după terminarea perioadei de amânare
      Sold rămas de rambursat
      Minim , maxim .
      loading...
      Luni până la maturitate
      loading...
      Rata de dobândă anuală (%)
      Minim , maxim .
      loading...
      Nr. de luni suspendare dorite
      -
      Dobânda acumulată în perioada de suspendare
      -
      loading...
      i
      Calculată ca: dobânda anuală/12*soldul creditului înainte de amânare*nr de luni de amânare cerute.
      Rata lunară
      loading...
      loading...
      i
      În perioada de suspendare se calculează dobânda dar nu se fac plăti. Suma acumulată se adaugă la soldul rămas de rambursat și aplicând dobânda din contract rezultă nouă rată lunară.
      Suma totală de rambursat
      loading...
      loading...
      i
      Costul amânării ratelor creditului = capitalizarea dobânzii din perioada de amânare rate

      De știut: dacă ai luat creditul împreună cu asigurare, păstrează în contul curent suma aferentă primei de asigurare (îi găsești valoarea estimativă pe extrasul de cont din lunile anterioare) ca să te bucuri în continuare de protecție și dobânda mai mică la credit.

      Vreau să cer amânarea ratelor
      Situația curentă
      Situație după terminarea perioadei de amânare
      Sold rămas de rambursat
      Minim , maxim .
      loading...
      Luni până la maturitate
      loading...
      Rata de dobândă anuală (%)
      Minim , maxim .
      loading...
      Nr. de luni suspendare dorite
      -
      Rata lunară
      loading...
      loading...
      Suma adițională lunară*
      -
      loading...
      i
      În perioada de suspendare se calculează dobânda dar nu se fac plăți. Suma acumulată se împarte la 60 și se plătește lunar alături de rata inițială a creditului.
      Suma totală de rambursat
      loading...
      loading...
      i
      Costul amânării ratelor creditului ipotecar = dobânda aferentă perioadei de amânare

      De știut: dacă ai luat creditul împreună cu asigurare, păstrează în contul curent suma aferentă primei de asigurare (îi găsești valoarea estimativă pe extrasul de cont din lunile anterioare) ca să te bucuri în continuare de protecție și dobânda mai mică la credit.

      *Se plătește (din momentul reluării plăților) timp de 60 de luni alături de rata lunară.

      Vreau să cer amânarea ratelor

      Mai Simplu, Online

      Îți reamintim că aplicația ING Home’Bank este gratuită pentru toți clienții noștri.

      În cazul în care nu ai acces în acest moment la ING Home’Bank, poți activa serviciul online de aici, urmând pașii solicitați.

      Uite ce poți face cu ajutorul ei, din siguranța casei tale:

      Îți verifici în orice moment soldul și situația conturilor tale.
      Plătești online facturile sau alte cheltuieli ce nu pot fi amânate.
      Vezi cum
      Poți transfera bani către persoanele din lista ta de telefon.
      Vezi cum
      Îți reîncarci cartelele prepay.
      Vezi cum
      Soliciți un card nou cu livrare la tine acasă.
      Vezi cum
      Ai acces de acasă la extrasele de cont.

      Întrebări frecvente

      Ce se întâmplă cu ratele mele daca sunt afectat de COVID19 ?

      Ca urmare a publicării Ordonanței de Urgență nr. 37/ 2020, privind amânarea la plată a ratelor aferente produselor de creditare, precum și a normelor metodologice de aplicare a acesteia, îți comunicăm mai jos prevederile acestui act normativ pe care considerăm că ar trebui să le ai în vedere. Dacă dorești să consulți textul ordonanței, îl poți găsi integral aici, iar normele de aplicare sunt disponibile aici.

      Dacă dorești să soliciți amânarea ratelor aferente creditului tău, indiferent că este vorba despre un credit de nevoi personale sau unul garantat cu ipotecă, te rugăm să completezi formularul de aici până cel târziu pe data de 15 iunie 2020.
      Dacă din vreun motiv anume nu poți completa formularul, ne poți trimite cererea ta însoțită de toate răspunsurile la întrebările din formular și acordurile tale prevazute acolo și prin email la  contact@ing.ro, prin telefon la 031 406 2464 sau prin scrisoare pe adresa ING Bank, Str. Aviator Popișteanu nr. 54A, clădirea nr. 3, sector 1, București. Te vom contacta în termen de maxim 15 zile calendaristice de la data primirii solicitării, cu un răspuns. Traversăm o perioadă dificilă și ne străduim să venim în întâmpinarea clienților noștri cu soluții transparente și eficiente.

      Schema de sprijin anunțată de ING pentru clienții săi persoane fizice și IMM-uri în data de 17 martie va fi înlocuită de prevederile Ordonanței de Urgența a Guvernului nr. 37/2020, care prevalează și care prevede condiții mai favorabile clienților. Printre condițiile instituite prin acest act normativ se numără o aplicabilitate mai largă, acoperind toate categoriile de clienți, posibilitatea de a amâna plata ratelor și/ sau dobânzilor pe o perioadă aleasă de debitori de până la 9 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020, precum și un proces simplificat de acceptare a a noilor condiții contractuale, fără întocmirea de acte adiționale și fără necesitatea deplasării la sediul băncii.

      Noile prevederi legale oferă posibilitatea pentru clienți să solicite o singură dată amânarea obligațiilor de plată scadente reprezentând credit, dobânzi și comisioane pentru o perioadă de 1-9 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.

      Ce trebuie să știi înainte de a solicita amânarea obligațiilor de plată:

      1. în perioada de amânare la plată se va calcula dobânda, conform prevederilor contractelor de credit, iar aceasta va fi achitată după perioada de amânare la plată, în funcție de tipul creditului, astfel:

      • În cazul creditelor garantate cu ipotecă imobiliară: eșalonat în mod egal, în 60 de rate lunare egale, începând cu luna imediat următoare încheierii perioadei de amânare.
      • În cazul creditelor de consum: prin capitalizare (adăugare) la soldul creditului, la care se va calcula dobânda prevăzută de contract, pe perioada rămasă până la noua scadență a creditului, prin recalcularea obligațiilor de plată lunare.

      2. Astfel, după încheierea perioadei de amânare la plată, rata lunară totală de plată va crește față de situația prezentă. Îți oferim mai jos 2 exemple reprezentative, că să îți fie mai ușor: 
       

      Credit Ipotecar

      Fără amânare

      Cu amânare

      Cost cu amânarea

      Sold rămas de rambursat

      150,000.00

      150,000.00

      Luni până la maturitate

      180

      183

      Dobândă

      67.331,02 

      67.331,02 

      Dobândă amânată

      1.976,25 

      1.976,25 

      Suma totală de rambursat

      217.331,02 

      219.307,27 

      1.976,25 

      Rata de dobandă

      5,27%

      5,27%

      Rata lunară

      1.207,39 

      1.240,33 *

      32,94 

      Important : asigurările se vor achita în continuare conform polițelor de asigurări încheiate

      * se va plăti timp de 60 de luni 

      Credit de Nevoi Personale

      Fără amânare

      Cu amânare

      Cost cu amânarea

      Sold rămas de rambursat

      20,000.00

      20,000.00

      Luni până la maturitate

      36

      39

      Dobândă credit

      2.812,13 

      2.812,13 

      Dobândă pt sume capitalizate

      61,52

      61,52

      Suma totală de rambursat

      22.812,13 

      23.311,14 

      499,02 

      Rata de dobandă

      8,75%

      8,75%

      Rata lunară

      633,67 

      647,53 

      13,86 

      Important : asigurările se vor achita în continuare conform polițelor de asigurări încheiate

       

      3. Perioada de creditare se va extinde cu perioada de amânare la plată în toate cazurile, fără a depăși limita de vârstă.

      Condițiile pe care trebuie să le îndeplinești pentru a beneficia de amânarea ratelor sunt următoarele:
      •    Veniturile tale sau ale familiei* au fost afectate, direct sau indirect, din cauza pandemiei COVID-19 și esti în imposibilitate de a onora obligațiile de plată asumate.  
      •    Nu înregistrezi restanțe la data de 16 martie 2020 (data instaurării stării de urgență) sau ai achitat între timp restanțele respective.
      •    Creditul pentru care soliciți amânarea obligațiilor de plată a fost acordat până la data de 30 martie 2020 inclusiv, data scadenței finale a obligațiilor de rambursare a ratelor este ulterioară datei de 30 martie 2020, inclusiv, și nu a fost declarată scadență anticipată.
      •    Prelungirea duratei creditului cu perioada suspendării obligației de plată nu depășește limita de vârstă prevăzută de normele interne de creditare, adică  70 de ani.
      •    Ai acordul celorlalte părți din contractul de credit, inclusiv acordul garantului/ garanților ( proprietarul/ proprietarii imobilului ipotecat sau al altui bun adus în garanție )

       

      Pentru orice întrebare, nu uita că ne poți contacta în orice moment la numerele de telefon *2464 sau 031 406 2464 sau ne poți scrie la adresa contact@ing.ro.

      *familie înseamnă soț/soție, părinți și copii care locuiesc și gospodăresc împreună cu împrumutatul

      Ce măsuri a luat ING Bank pentru Persoanele Juridice în cazul problemelor legate de plata creditelor?

      Vă prezentăm mai jos principalele prevederi ale Ordonanței, pe care trebuie să le aveți în vedere, și care privesc debitorii și tipurile de credite care pot beneficia de masura suspendării la plată a ratelor, dobânzilor și comisioanelor, precum și alte condiții de aplicare a acestei măsuri.

      Conform Ordonanței, puteți solicita amânarea obligațiilor de plată scadente reprezentând rate de capital, dobânzi și comisioane, aferente creditului/creditelor* acordate până la data de 30 aprilie 2022 inclusiv.

      În acest context, puteți solicita o singură dată amânarea obligațiilor de plată pentru o perioadă între minimum 1 lună și maximum 9 luni, pentru fiecare facilitate de credit în parte.
      Dacă doriți să consultați textul Ordonanței, îl puteți găsi integral aici, iar Normele de aplicare a Ordonanței sunt disponibile aici.
      *Facilitățile revolving (reînnoibile), inclusiv cele de tipul descoperitului de cont și al liniilor de credit sunt excluse de la măsura amânării la plată în conformitate cu prevederile Ordonanței și ale Normelor de aplicare a Ordonanței.

      Ce trebuie să știți despre suspendarea rambursării ratelor *

      1. Nu se suspendă obligațiile de plată care devin scadente în perioada cuprinsă între data depunerii cererii de suspendare și data aprobării acesteia de către bancă, ceea ce înseamnă că este nevoie să le achitați în cuantumul și la termenele stabilite contractual;

      2. Perioada de rambursare a obligaţiilor de plată aferente creditului poate fi extinsă cu maxim
      perioada aferentă suspendării obligaţiilor de plată, cu excepția creditelor garantate de FNGCIMM**, acordate pe perioada maximă (72 luni).
      ** În cadrul programelor guvernamentale destinate IMM-urilor (inclusiv cele garantate de FNGCIMM), o astfel de prelungire nu se aplică în măsura în care încalcă deciziile de autorizare emise de Comisia Europeană pentru schemele de ajutor de stat aferente acestor programe și/sau prevederile legislației naționale și europene în domeniul ajutorului de stat.

      3. Prevederile Ordonanței se extind de drept, prin efectul legii, asupra oricăror garanți, inclusiv fideiusori, care au garantat obligațiile de plată ce decurg din sau în legătură cu contractul/contractele de credit, fără încheierea de acte adiţionale; 

      4. Creditul/creditele pentru care se aprobă amânarea la plată se va/vor înregistra cu "Restructurare" în raportarea CRC (Centrala Riscului de Credit);

      5. Suspendarea obligațiilor de plată nu presupune stingerea sau anularea acestora, ci doar amânarea lor. 
      Suspendarea ratelor presupune în continuare calculul dobânzii pentru perioada în care ratele au fost amânate, aceasta urmând a fi capitalizată la soldul creditului existent la sfârșitul perioadei de suspendare, iar rambursarea capitalului astfel majorat la care se aplică rata de dobândă la nivelul prevăzut în contractul de credit, se va realiza conform noului scadentar, ulterior expirării perioadei de suspendare. 
      Față de situația actuală, recalcularea obligațiilor de plată suspendate/capital de rambursat compus din rate de capital amânate, împreuna cu dobânzi capitalizate poate avea impact în creșterea ratei/obligației lunare de plată după încheierea perioadei de amânare la plată, pe perioada de rambursare. 
       

      Cum puteți solicita amânarea plății ratelor, dobanzilor si comisioanelor?

      Puteți solicita amânarea obligațiilor de plată aferente creditului/creditelor* acordate companiei dumneavoastră, urmând pașii de mai jos:

      • completați formularul disponibil aici; 
      • transmiteți formularul completat și semnat la adresa de email AmanareRatePJ@ing.com, în cel mult 30 zile calendaristice de la data publicării reglementărilor emise de către Banca Națională a României conform Ordonanței, adică începând cu 29 iulie 2022.

      Veți primi răspuns la solicitarea dumneavoastră de amânare a plății ratelor, în termen de 30 zile de la data primirii cererii de suspendare complete.
       

      Condiții de eligibilitate pentru măsura suspendării la plată a ratelor, dobânzilor și comisioanelor, conform Ordonanței 

      • Pentru a putea solicita suspendarea ratelor, dobânzilor și comisioanelor aferente creditului/ creditelor acordate, creditul/creditele pentru care se solicită amânarea la plată, trebuie să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ:
        a) a/au fost acordat/e până la data de 30 aprilie 2022 inclusiv; 
        b) data scadenţei finale a obligaţiilor de rambursare a ratelor, prevăzută în contractele de credit, cu modificările și completările ulterioare, este ulterioară datei aprobării de către Bancăa solicitării suspendării obligaţiilor de plată; 
        c) nu a/au înregistrat restanţe în ultimele 6 luni înainte de data solicitării suspendării obligaţiei de plată şi nu înregistrează restanţe nici la data solicitării de suspendare a obligaţiilor de plată; 
        d) nu se încadrează în categoria creditelor revolving (reînnoibile), inclusiv cele de tipul descoperitului de cont şi al liniilor de credit acordate debitorilor;
        Cererea de amânare a plății ratelor se formulează de către reprezentantul legal al companiei.  
        Companía trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii: 
        a) prezintă declaraţia pe propria răspundere cu privire la afectarea, în sensul scăderii, în contextul crizei actuale, cu minimum 25% a mediei rezultatelor nete contabile lunare pe ultimele 3 luni anterioare solicitării suspendării obligaţiilor de plată, comparativ cu perioada similară a anului 2021. În situaţia companiilor care nu au o perioadă similară de raportare în anul 2021, fiind înfiinţaţe cu mai puţin de 1 an în urmă, analiza se va realiza prin raportare la media rezultatelor de la înfiinţare; 
        b) prezintă declaraţia pe propria răspundere că nu vor distribui şi nici nu vor plăti dividende pe perioada aplicării facilităţii de amânare la plată şi nu vor acorda sau rambursa credite către acţionari/asociati; 
        c) nu a înregistrat incidente de plată la Centrala Incidentelor de Plăţi în legătură cu bilete la ordin sau cecuri, în ultimele 6 (şase) luni anterioare datei solicitării; 
        d) prezintă declaraţia pe propria răspundere că nu se află în insolvenţă la data solicitării suspendării rambursării creditului, conform informaţiilor disponibile pe pagina web a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi nu a fost începută o procedură de executare silită de către un alt creditor; 
        e) prezintă declaraţia pe propria răspundere că nu înregistrează un nivel al activului net sub nivelul unei valori egale cu jumătate din capitalul social, potrivit situațiilor financiare anuale la 31.12.2021 depuse şi înregistrate la autorităţile fiscale, în cazul acelor entități care au obligația întocmirii acestora;
        f) nu beneficiază la data solicitării, de o soluţie/un plan de restructurare a datoriilor companiei agreată/agreat, de comun acord cu creditorul, în ultimele 3 luni anterioare intrării în vigoare a Ordonanței 90 (perioada 29 martie – 29 iunie 2022); 
        g) prezintă acordul garanţilor şi fideiusorilor, după caz. În cazul creditelor acordate cu garanţii guvernamentale, acordul statului este implicit.

           

      Pentru ce tipuri de credite se poate solicita amânarea de plată a ratelor?

      Puteți solicita amânarea obligațiilor de plată scadente reprezentând rate de capital, dobânzi și comisioane, aferente creditului/creditelor acordate până la data de 30 aprilie 2022 inclusiv. Facilitățile revolving (reînnoibile), inclusiv cele de tipul descoperitului de cont și al liniilor de credit sunt excluse de la amânare.

      Pentru ce perioadă se poate solicita amânarea de plată a ratelor?

      Puteți solicita o singură dată amânarea obligațiilor de plată, pentru o perioadă între minimum 1 lună și maximum 9 luni, pentru fiecare facilitate de credit în parte.

      Cum va fi influențată rata lunară a creditului după perioada de amânare?

      Dobânda aferentă perioadei de amânare/suspendare se va capitaliza și se va adăuga la soldul creditului existent la sfârșitul perioadei de suspendare și, după caz, va fi eșalonată până la noua maturitate, respectiv prin încadrarea în maturitatea inițială, prin stabilirea/recalcularea obligațiilor de plată lunare. Această recalculare poate avea impact în creșterea ratei/obligației lunare față de situația actuală după încheierea perioadei de amânare la plată, pe perioada rămasă de rambursare.
      În cazul creditului de investiții IMM Invest acordat pe perioadă maximă (72 luni) această recalculare poate avea un impact major deoarece obligațiile de plată acumulate în perioada de amânare se vor împărți pe perioada de rambursare rămasă, fără a se extinde maturitatea creditului.
       

      Ce este IMM Invest și cum pot IMM-urile să beneficieze de acest program?

      Da, facilitatile de credit IMM Invest pot beneficia de amânarea de plată a ratelor, caz în care se vor amâna exclusiv ratele de capital, dobânzile și comisioanele datorate de companie în această perioadă. Pentru creditele de investitii IMM Invest maturitatea nu va fi prelungită cu perioada de amânare, care va fi inclusă în perioada de creditare a facilității deja aprobate. Procesul de amânare a plății ratelor nu va afecta eventualele subventii și/sau perioade de grație aplicabile conform programului IMM Invest.

      În contextul amânării plății ratelor, este bine să îmi păstrez asigurările active?

      Pe scurt DA, este bine sa îți păstrezi asigurările active.

      Pentru ING Credit Protect, asigurarea ta pentru creditul de nevoi personale, vei continua să ai acces la beneficii inclusiv pe durata amânarii la plată: 
      •    Îți acoperă toată suma pe care o mai ai de rambursat dacă tu pățești ceva, chiar și în contextul pandemiei de COVID-19 – adică nu vei lăsa creditul moștenire familiei.
      •    Îți acoperă temporar ratele în situația în care devii șomer* ca urmare a faptului că angajatorul decide să îți înceteze contractul de muncă, sau dacă ești în concediu medical din cauza unor probleme de sănătate. 
      În plus, prin asigurarea în contul curent a primei de asigurare lunare te bucuri în continuare de reducerea de dobândă oferita la acordarea creditului ca urmare a alegerii asigurării.

      *Asigurarea nu acoperă șomajul tehnic, ci doar șomajul ca urmare a încetării contractului de munca din inițiativa angajatorului, pentru cauze care nu au legătura cu persoana salariatului.  


      La fel și pentru asigurarea de viață pentru creditul garantat cu ipotecă, vei continua să ai acces la beneficii inclusiv pe durata amânării la plată: 
      •    Îți acoperă toată suma pe care o mai ai de rambursat dacă tu pățești ceva, chiar și în contextul pandemiei de COVID-19 - adică nu vei lăsa creditul moștenire familiei.
      În plus, prin asigurarea în contul curent a primei de asigurare lunare te bucuri în continuare de reducerea de dobândă oferită la acordarea creditului ca urmare a alegerii asigurării.

      Ce recomandări aveți pentru clienții ING în perioada următoare?

      În primul rând, îți recomandăm să nu te expui la riscuri și să îți iei toate măsurile de precauție recomandate de autorități. 

      Sunt câteva lucruri simple pe care le poți face pentru a reduce expunerile la risc:

      • Pe cât de mult posibil, folosește Home’Bank (aplicația de internet banking) pentru operațiunile cotidiene. Cu aplicația ING Home’Bank poți accesa aproape toate funcționalitățile sau produsele, oriunde și oricând. Aplicația este deja responsabilă pentru 98% din interacțiunile pe care clienții le au cu banca.
      • Limitează folosirea bancnotelor și a monedelor, optând pentru plăți cu cardul/telefonul sau plăți online. Transmiterea virușilor se realizează într-o pondere semnificativă prin intermediul banilor, cu care, statistic, iau contact un număr foarte mare de persoane. Îți recomandăm să folosești telefoanele mobile (ING Pay sau Apple Pay), cardul contactless, plata electronică sau transfer direct din Home’Bank.
      • Dacă este nevoie să mergi  într-un Office, ține cont de câteva recomandări de igienă: spală-te pe mâini înainte și după ce ai fost în Office, păstrează o distanță de minim 1 metru față de alți clienți sau personalul din ING, evită cozile, fie că sunt în interior sau exterior. 
      • Și cea mai importantă recomandare: nu ieși din casă dacă ai simptome ale virusului COVID-19 sau ați fost expuși unor persoane sau zone infectate. 

      Care va fi disponibilitatea Office-urilor ING în perioada următoare?

      Office-urile ING și-au adaptat programul astfel încât să asigurăm continuitate în oferirea serviciilor. De aceea, programul de funcționare este 09-17:30, de luni până vineri, zona Self'Bank rămâne deschisă 24/7. Intre orele 13-13:30 Office-urile sunt închise pentru dezinfectare. Point-urile ING din mall-uri se redeschid începând cu 15.06.2020. Planurile de continuitate de business sunt elaborate și vor fi activate în funcție de evoluția evenimentelor, astfel încât serviciile băncii să nu fie afectate. Printre măsurile pe care le-am aplicat deja, este și lucrul de acasă pentru peste jumătate dintre angajații noștri din sediul central, care se asigură că serviciile ING sunt disponibile 24h/7.

      Bancomatele funcționează normal în această perioadă?

      Disponibilitatea ATM-urilor noastre rămâne la același nivel. Monitorizăm cu atenție ritmul retragerilor de numerar de la ATM-urile noastre și suntem pregătiți să luăm măsuri dacă va fi cazul.   
      Dacă ATM-ul îți comunică o sumă maximă pe care o poți retrage, care e mai mică decât limita zilnică, este posibil ca ATM-ul să nu aibă numerar. În acest caz te sfătuim să mergi la un alt ATM și ne poți semnala problema printr-un mesaj privat pe pagina de Facebook ING Bank România. 

      Recomandați să avem mai multe fonduri disponibile pe contul curent dacă intrăm într-o criză economică din cauza virusului?

      Serviciile băncii rămân disponibile în aceeași manieră ca și până acum, iar operațiunile din ING Home’Bank rămân disponibile. Astfel, și transferurile între conturi rămân disponibile.

      Ce strategie are ING Bank România în eventualitatea în care România va fi afectată de recesiune/criză economică în perspectivă?

      Având în vedere evoluția rapidă a acestei epidemii și complexitatea situației, nu putem estima momentan ce se va întâmpla la nivel local sau global. Cel mai important, în prezent, este să limităm extinderea acestei situații și să ne asigurăm că protejăm cât mai bine angajații și clienții. 

      Ce tipuri de atacuri cibernetice pot fi în perioada următoare și la care trebuie să fiu atent?

      În primul rând, trebuie să ții cont de faptul că banca nu îți va cere niciodată să îi transmiți date cu caracter personal sau legate de contul de ING prin email, telefon sau SMS, și nici nu va include link-uri în comunicări, ci te va ruga să te înregistrezi direct în canalele oficiale. 

      Te rugăm să acorzi atenție mesajelor legate de COVID-19 pe care le primești în această perioadă. Ar putea fi mesaje de tip Phishing, criminalii cibernetici profitând de orice eveniment major pentru atingerea scopurilor. În acest caz, aceștia profită de frică și trimit mesaje ce vin aparent de la entități recunoscute, care conțin atașamente/linkuri ce ar furniza informații importante despre COVID-19 (măsuri de protecție, cazuri noi, hărți de răspândire a cazurilor), oferă vânzarea de echipamente de protecție la prețuri foarte bune sau sunt chiar cereri de donații pentru a ajuta în lupta împotriva COVID-19. La fel ca în cazul oricăror mesaje de tip phishing, vigilența și atenția la detalii sunt importante. Nu deschideți mesaje nesolicitate sau a căror sursă nu o recunoașteți. 
       

      Care este impactul COVID19 asupra fondurilor mele mutuale?

      Ce măsuri a luat NNIP pentru continuitatea business-ului NNIP? 
      Începând cu 13 martie, administratorul de fonduri mutuale, NN Investment Partners, a activat un plan solid și testat de continuitate a business-ului și fiind pe deplin pregătit să facă față situației. Organizația a fost împărțită în două echipe echilibrate, din care majoritatea membrilor (aproximativ 95%) lucrează de acasă. Planul identifică funcțiile critice precum administrarea portofoliului și tranzacționarea, o parte din aceste funcții continuând să lucreze de la sediul central. Această divizare asigură continuitatea în condițiile normale a administrării portofoliilor, în timp ce reduce substanțial riscurile pentru clienți. 

      Cum are loc administrarea investiției mele în condițiile actuale? 
      Toți angajații NNIP au acces remote prin intermediul sistemelor pe bază de cloud și/ sau prin VPN. A avea acces remote la procese critice și la informații din baza de date le permite să își continue activitatea de administrare a portofoliilor, în toate împrejurările. 
      Managerii de portofoliu monitorizează continuu evoluțiile piețelor financiare, lichiditatea activelor și fluxul de informații aferente fiecărui portofoliu, pentru a răspunde în timp util la mișcările piețelor financiare. Fac acest lucru cu sprijinul unei echipe de specialiști mulți-funcționali. Echipa testează periodic eficientă măsurilor în vigoare pentru a gestiona volatilitatea costurilor de tranzacționare. Pun în aplicare aceste lucruri pentru a proteja interesele tuturor clienților. 

      De ce a scăzut portofoliul meu în ultimele două săptămâni? 
      Valoarea portofoliului dumneavoastră este evaluată zilnic și este în strânsă legătură cu dinamica piețelor financiare. Astfel că, efectele răspândirii virusului COVID-19 asupra pieței financiare și declararea pandemiei sunt vizibile și în evoluția valorii investiției dumneavoastră. 
      Pe lângă efectele legate de sănătatea oamenilor și impactul economic al virusului, un impact asupra creșterii economice viitoare o au și măsurile luate de diferite guverne și bănci centrale. Astfel, restricționarea călătoriilor dintre UE și restul lumii, izolarea țărilor europene, diminuarea ratelor de referință ale dobânzilor și discuțiile recente privind eventualitatea unei recesiuni, toate au contribuit la scăderea pronunțată a indicilor bursieri globali și refugierea investitorilor dinspre acțiuni, mărfuri și real-estate înspre activele considerate mai sigure. De asemenea, creșterea exponențială a numărului de îmbolnăviri cu virusul COVID-19 în Europa, dar și în SUA a amplificat panică resimțită de investori din piețele financiare globale. 
      Echipele NN IP care se ocupă de administrarea fondurilor mutuale pe care le distribuim monitorizează continuu evoluțiile piețelor financiare, lichiditatea activelor și fluxul de informații aferente fiecărui portofoliu, pentru a răspunde în timp util la mișcările piețelor financiare. NN IP investește responsabil, într-un portofoliu diversificat, urmărind să maximizeze pe termen lung valoarea investițiilor. Astfel, specialiștii noștri țin cont de evoluțiile de moment și de perspectivele viitoare ale piețelor pentru a rebalansa portofoliile fondurile mutuale, astfel încât să obțînă o evoluție cât mai favorabilă, în situația dată. 
       

      Îmi mai pot folosi cardul ING Gold în lounge-urile din România?

      Posesorii opțiunii ING Gold nu mai pot avea acces în lounge-urile aeroporturilor Otopeni, Cluj și Timisioara întrucât acestea au fost închise cât timp în România este declarată stare de urgență.   

      Dacă nu mai încasez salariul la ING, mi se va modifica dobânda personalizată redusă?

      Potrivit prevederilor contractuale, atunci când un client nu își mai încasează veniturile recurente în contul ING, timp în care a beneficiat de un nivel redus de dobândă,  primește o notificare transmisă în mod automat din sistem. Dat fiind însă contextul actual, am decis suspendarea temporară a acestui proces automat de actualizare a dobânzilor pentru clienții care nu vor mai încasa în mod recurent  veniturile în perioada următoare în contul ING, astfel încat aceștia să își păstreze costurile anterioare.  

      Dacă nu mai încasez salariu la ING, mi se va modifica comisionul la cardul de salariu?

      Clienții persoane fizice care până în luna Martie 2020 încasau salariul la ING, vor continua să beneficieze de gratuitatea ING Card Complet și beneficiile asociate, chiar dacă vor întâmpina dificultăți temporare în încasarea salariului, pe durata situației de urgență.

      Cum ajută ING România comunitatea?

      Cum pot să donez pentru diminuarea efectelor COVID19?

      Cu ajutorul secțiunii Donează  din ING Home’Bank  poți oferi sprijin persoanelor care au nevoie urgentă de ajutor și care sunt și mai vulnerabile în urma pandemiei COVID-19.
      Tot ce trebuie să faci este să alegi direct în aplicație suma pe care vrei să o donezi, iar banii donați de tine vor fi distribuiți în toată țara de Fundația Comunitară București.

      Împreună pentru comunitate

      Avem poate mai mult ca oricând nevoie să fim alături unul de altul și să știm că doar împreună putem diminua efectele crizei COVID19. Ne bucurăm să îți putem spune azi ce facem împreună pentru comunitate și să îți reamintim că împreună e format din unul câte unul.

      Prin implicarea socială a ING Bank din această perioadă ne-am propus să contribuim la reducerea presiunii asupra sistemului medical, începând cu o donație totală de 500,000 de euro (70,000 euro donați de către clienți prin Home’Bank).

      Află mai multe

      Un click de ajutor

      Alege să susții prin Fondul de Urgență persoane vulnerabile afectate de criza COVID-19.

      Donează în Home’Bank

      Soluții din și pentru comunitate

      code-for-romania

      Code4Romania e aici pentru a ameliora situația de criza actuală cauzată de COVID-19 prin soluții digitale care să te ajute.

      stiri-oficiale

      Pentru a fi la curent cu toate știrile oficiale și informațiile verificate în legătură cu situația actuală a României.

      ce-trebuie-sa-fac

      Sugestii de la cum să dezinfectezi până la un test în care menționezi ce simptome ai.

      date-la-zi

      Ca sa afli dimensiunea corectă a efectelor cauzate de COVID-19 în România, direct din surse oficiale.

      diasporahub

      Pentru a oferi sprijin românilor de peste hotare în situații de urgență, precum cea cu care ne confruntăm în aceste luni

      rohelp

      Pentru colectarea coerentă și în siguranță a ajutoarelor, de orice fel, prin conectarea ONG-urilor abilitate cu oferta de resurse pusă la dispoziție.

      Și nu uita de cele câteva măsuri simple și la îndemână,
      pentru siguranța ta și a celor din jur:

      Evită spațiile aglomerate pe cât de mult posibil.
      Aplică regulile de igienă recomandate de autorități în această perioadă.
      Dacă este absolut necesar să ieși din casă, păstrează o distanță mai mare față de cei din jur.
      Redu tranzacțiile cu bani cash, deși bancomatele ING vor fi alimentate ca și până acum, iar limitele de retragere rămân aceleași.
      Folosește cardul contactless sau cardul virtual ING.

      Contact

      Ne poți contacta în orice moment pentru a solicita amânarea ratelor cât și pentru alte informații la numerele de telefon
      *2464 sau 031 406 2464 sau ne poți scrie la adresa
      contact@ing.ro

      Despre noi

      • ING în România
      • Relații cu media
      • Sustenabilitate
      • Sucursale și ATM-uri

      • image missing
        Cariere

      • image missing
        Contact

      Legal

      • Documente contractuale
      • Termeni și condiții
      • Protecția datelor personale
      • PSD2
      • Promoții
      • Reclamații și petiții

      Utile

      • Taxe/comisioane persoane fizice
      • Curs valutar persoane fizice
      • Cut off time persoane fizice
      • Taxe/comisioane persoane juridice
      • Curs valutar persoane juridice
      • Cut off time persoane juridice

      Descarcă aplicația

      • Setări cookie
      • Rate și dobânzi
      • Securitate
      • Amsterdam Brooker de Asigurare
      • Raportări avertizori în interes public
      • MiFID
      • A.N.P.C.

      Copyright 2025, ING Bank N.V. Amsterdam, Sucursala București.